Tak szerokiej możliwości dystrybucji dla osób decydujących się na niezależną drogę wydawniczą jeszcze nie było! Teraz wirtualne półki Empik.com i aplikacji Empik Go stanęły przed nimi otworem.
Nowa usługa Grupy Empik wystartowała 11 maja. Empik Selfpublishing to platforma skierowana do osób, które chcą dotrzeć ze swoją twórczością do milionów czytelniczek i czytelników, zachowując niezależność od wydawnictw. Platforma umożliwia samodzielne wydanie powieści, poradnika, pracy naukowej czy komiksu, a następnie szeroką i bezpośrednią dystrybucję za pośrednictwem witryny Empik.com oraz aplikacji Empik Go. Żadna platforma selfpublishingowa w Polsce nie zapewniała wcześniej takich możliwości.
Empik Selfpublishing umożliwia wydanie nie tylko ebooków, ale także audiobooków i książek papierowych – w modelu druku na życzenie. W przyszłości tytuły o największym potencjale będą trafiać też do salonów sieci Empik. Wśród usług dodatkowych oferowanych na platformie znajdują się m.in. korekta, redakcja, projekt okładki czy właśnie nagranie audiobooka.
Empik Selfpublishing stawia także na edukację – na platformie można znaleźć materiały eksperckie, w tym m.in. darmowy ebook „Napisz, skreśl, napisz ponownie” autorstwa Macieja Marcisza, który wraz z autorami bestsellerów, takimi jak Wojciech Chmielarz, Katarzyna Berenika Miszczuk czy Natalia Szostak poszukuje odpowiedzi na kluczowe pytania, najczęściej nurtujące młodych twórców. Materiały edukacyjne oraz dodatkowe usługi mają umożliwić twórczyniom i twórcom pracę nad wydaniem książki, pomóc w unikaniu błędów wydawniczych i pozytywnie wpłynąć na jej jakość.
Grupa Empik zdecydowała się na rozwój w tym kierunku ze względu na nasilający się na całym świecie trend selfpublishingu.
Selfpublishing to wydanie książki z pominięciem wydawnictwa – autorka lub autor podejmuje wszystkie decyzje samodzielnie, ponosi całe ryzyko, ale jednocześnie w razie sukcesu – osiąga większy zysk. Selfpublishing może być też rozwiązaniem dla publikacji niszowych czy form eksperymentalnych, do których trudno byłoby przekonać wydawców.
Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat liczba tytułów wydanych samodzielnie przez autorów wzrosła na świecie trzycyfrowo. Empik jako jeden z wiodących graczy polskiego rynku książki bacznie obserwował ten trend, a doświadczenie i znajomość segmentów książki tradycyjnej i cyfrowej pozwoliły firmie zidentyfikować rosnącą niszę.
– Wraz z rozwojem platformy będziemy sukcesywnie poszerzać katalog usług dodatkowych. Docelowo Empik Selfpublishing będzie oferował nie tylko dystrybucję treści, ale dostarczy także twórcom przydatne narzędzia pracy, dzięki którym autorzy w jednym miejscu będą mogli stworzyć książkę od A do Z. Od konceptu i pisania, redakcji i korekty, przez publikowanie w wielu formatach, aż po promocję i analitykę sprzedaży, a dla ebooków i audiobooków nawet profil i zachowania czytelników – informuje Kuba Piotrkowicz, zajmujący stanowisko head of Empik Go.
Choć Empik Selfpublishing to nowa usługa, to Grupa Empik już wcześniej wspierała niezależne autorki i niezależnych autorów, m.in. organizując konkursy takie jak Empik Go STORY czy Empik Go SHORT. Liczba zgłoszeń rosła z każdą edycją, pokazując, że w Polsce nie brakuje osób, które chcą pisać, ale jak dotąd nie znalazły swojego miejsca na rynku wydawniczym.
Platforma Empik Selfpublishing otwiera twórczyniom i twórcom drzwi do miliona odbiorczyń i odbiorców w Polsce – Empik.com miesięcznie jest odwiedzany przez nawet 10 milionów klientek i klientów (wynik badań Gemius/Mediapanel, grudzień 2022), a z aplikacji Empik Go korzysta niemal 350 tysięcy osób miesięcznie.
Autorki i autorzy decydujący się skorzystać z tej formy wydania zachowają całkowitą swobodę w kwestiach takich jak wygląd okładki, forma, treść czy data wydania. Zachowają przy tym pełnię praw do swojej twórczości. Rolą platformy jest zapewnienie technologicznego wsparcia oraz dostępu do szerokiej dystrybucji, w przyszłości pojawi się także opcja wsparcia w postaci dodatkowej promocji.
Choć Grupa Empik już dziś znajduje się w gronie liderów sprzedaży wielokanałowej i wiodących multikategoryjnych platform e‑commerce w Polsce, to od 75 lat najważniejszą częścią misji marki pozostaje książka. Umożliwienie wydania własnej twórczości kolejnym osobom wpisuje się więc naturalnie w rozwój Grupy.
Ambasadorem nowej usługi został Maciej Makselon – nauczyciel akademicki i zawodowy redaktor, który na co dzień rozwiewa językowe wątpliwości internautów. W dedykowanej sekcji na stronie usługi, pojawi się jego autorska seria artykułów z poradami dla wszystkich, którzy piszą, niezależnie od stażu. Więcej informacji znajdziecie na stronie https://www.selfpublishing.empik.com/
Informacja prasowa