Ostatnio głośnym echem odbiła się decyzja Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie o zablokowaniu reklamy nowej powieści Remigiusza Mroza w tramwajach i autobusach. Problematyczna okazała się być okładka siódmego tomu serii kryminałów z Wiktorem Forstem. Okazuje się, że zakopiański komisarz pojedzie jednak warszawską komunikacją miejską.
Decyzję o niedopuszczeniu reklamy Przepaści do tramwajów i autobusów Zarząd Transportu Miejskiego uzasadniał tym, że znajdujący się na okładce książki zakrwawiony medalik z Maryją może obrazić uczucia religijne co wrażliwszych pasażerów komunikacji.
Medalik jest niewielki, niemniej jednak jest widoczny. Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja, tłumaczył „Gazecie Wyborczej” Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
Dziwna decyzja miejskiego przedsiębiorstwa bardzo szybko obiegła internet, wzbudzając żywe dyskusje wśród internautów.
Ban na reklamę Przepaści nie trwał jednak długo. Zaledwie cztery dni po wyjściu na jaw sprawy Remigiusz Mróz poinformował w swoich mediach społecznościowych, że władze Warszawy uchyliły decyzję ZTM.
Forsta wpuszczą do komunikacji miejskiej nawet z medalikiem, pisał Remigiusz Mróz na Facebooku.