Poczta Polska poza świadczeniem zwyczajowych usług pocztowych w swojej ofercie ma również szeroki wachlarz pozycji literackich. W opublikowanym niedawno komunikacie prasowym państwowa spółka pochwaliła się sprzedażą 3 milionów książek w ciągu minionego roku.
Zdecydowaną większość nabywanych przez klientów Poczty Polskiej stanowią tytuły dla dzieci i młodzieży. W 2020 roku w placówkach spółki sprzedano około 2 milionów egzemplarzy książek dla tej grupy odbiorców. Największą popularnością cieszyły się łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej.
W segmencie książek dla dorosłych najchętniej kupowaną pozycją okazał się być turystyczny atlas samochodowy z 2019, zatytułowany Polska niezwykła. Jego mocną stroną jest bogaty zbiór opisów niezwykłych zabytków techniki, obiektów militarnych, imprez regionalnych, czy innych wybitnie klimatycznych miejsc.
Duże zainteresowanie przewodnikiem wskazywać może na to że czytelnicy, po zakończeniu pandemii, mają zamiar powrócić do aktywności turystycznej i już dziś planują swoje podróże, stara się uzasadnić wybór konsumentów Poczta Polska.
Książkowe zakupy klientów Poczty Polskiej wskazują również, że nadal jest popyt na współczesną literaturę obozową. Spółka poinformowała, że w kategorii książek obyczajowych najlepiej sprzedawały się w zeszłym roku powieści Heather Morris: Podróż Cilki i Tatuażysta z Auschwitz.
Niesłabnącym zainteresowaniem czytelników cieszyły się także: wydawnictwa kulinarne, bibliografie, wydawnictwa religijne, a także poradniki z dziedziny medycyny naturalnej, czytamy dalej w informacji prasowej.
W 2020 Poczta Polska sprzedała o pół miliona mniej książek niż w 2019. Odwrócenie dotychczas rosnącego trendu sprzedażowego prawdopodobnie ma związek z pandemią koronawirusa.
źródło poczta polska