Lato dobiega końca. Oznacza to nie tylko, że trzeba się pakować i wracać do domu z wakacyjnych wyjazdów, ale też, że dni będą coraz krótsze, a noce – coraz dłuższe. Każdy książkofil wie, co to oznacza – długie wieczory z kawą lub herbatą i dobrą książką. Z tej okazji wydawnictwo Albatros przygotowało interesujące premiery na jesień. Przerażający „Instytut” Stephena Kinga czy dające do myślenia „Maszyny takie jak ja” Iana McEwana. Co wybierzecie?
INSTYTUT – Stephen King – 11 września 2019 (tłumaczenie Rafał Lisowski)
Mocny jak To, przerażający jak Podpalaczka!
Stephen King powraca do motywów znanych z jego najlepszych książek.
Zjawiają się w nocy.
W ciągu dwóch minut eliminują wszystkie przeszkody.
I uprowadzają obiekt.
Interesują ich dzieci.
Wyjątkowe dzieci…
Luke Ellis budzi się w pokoju do złudzenia przypominającym jego własny, tyle że bez okien. Wkrótce orientuje się, że trafił do tajemniczego Instytutu i nie jest jedynym dzieciakiem, którego tu uwięziono. To miejsce odosobnienia dla nastolatków obdarzonych zdolnościami telepatii lub telekinezy. W Instytucie zostaną poddani testom, które wzmocnią ich naturalną, choć nadprzyrodzoną moc. Opiekunowie nie mają skrupułów – grzeczne dzieci są nagradzane, nieposłuszne – surowo karane. Wszyscy jednak, prędzej czy później, trafią do drugiej części Instytutu, a stamtąd nikt już nie wraca.
Gdy kolejne dzieci znikają w Tylnej Połowie, Luke jest coraz bardziej zdesperowany. Musi uciec i wezwać pomoc. Bo jeśli komuś miałoby się udać, to właśnie jemu.
Tylko że nikt dotąd nie uciekł z Instytutu.
Jenny Blackhurst – NOC, KIEDY UMARŁA – 18 września (tłumaczenie Anna Dobrzańska)
Tej nocy stała na klifie i patrzyła w dół, na fale, tak jak dziesiątki razy wcześniej. Ale tym razem było inaczej – miała na sobie suknię ślubną, na rozwianych blond włosach welon i… tym razem skoczyła.
Świadkowie stali na tyle blisko, że wszystko widzieli, nie zdążyli jednak jej zatrzymać. Policja prowadziła poszukiwania – bez skutku. Evie Bradley przepadła, a jej ciało zmyły fale morza.
I tylko jedna osoba wie, dlaczego. Jej najlepsza przyjaciółka, Rebecca. Miesiąc po tej tragedii zdruzgotana Rebecca dostaje wiadomość: Mogłaś mnie uratować. Ale umarli nie mówią ani nie piszą… Kto więc wciąga Rebeccę i męża Evie, Richarda, w chorą grę oskarżeń i iluzji? I, na litość boską, dlaczego?
Wybitny i wyjątkowy thriller z porażającym zakończeniem!
B.A. Paris
Blackhurst świetnie pisze, bez trudu trzyma nas w napięciu od pierwszej do ostatniej strony!
Rachel Abbott
Utalentowana pisarka i mistrzyni w swoim rzemiośle!
Amanda Jennings
Skrupulatnie skonstruowana fabuła, trzymająca w napięciu akcja i mroczny klimat – taka jest „Noc, kiedy umarła”. Jestem absolutnie zachwycona!
Susi Holliday
Tę książkę będzie się czytało pod ławką na nudnych wykładach, w drodze do pracy, w podróży na wakacje… Jest po prostu uzależniająca!
C.R. Myers
Szatańsko pogmatwana historia pełna tajemnic i zwrotów akcji, od której nie mogłem się oderwać. Jenny Blackhurst jest nową królową thrillera psychologicznego!
Mason Cross
Wciągnęła mnie od pierwszej strony i trzymała w ekscytującej niepewności aż do samego końca.
Claire Douglas
Peter James – NIEZBITY DOWÓD – 18 września (tłumaczenie Izabela Matuszewska)
Oni są gotowi zabić, by to dostać.
On jest gotowy zginąć, by to zatrzymać.
„Panie Hunter, nie jestem szaleńcem, proszę mnie wysłuchać. Powiedziano mi, że jest pan jedyną osobą, która może potraktować mnie poważnie. Mam niepodważalny dowód na…”
Niewiele brakowało, a reporter śledczy Ross Hunter zlekceważyłby telefon, który mógł odmienić jego życie… i cały świat. Dzwoniący mężczyzna przedstawia się jako doktor Harry F. Cook i twierdzi, że posiada dowód na istnienie Boga.
Co mogłoby być takim dowodem? A przede wszystkim, jakie byłyby konsekwencje, gdyby się okazało, że jest on niepodważalny? Ross Hunter bada sprawę, chociaż wie, że wielu – milionom! – ludziom bardzo by się nie podobało, gdyby słowa Cooka się potwierdziły. I że mogą się znaleźć tacy, którzy nie cofną się przed niczym, by pokazać światu dowód… lub go zniszczyć.
Zwykły człowiek. Nadzwyczajne zadanie.
Mrożące krew w żyłach poszukiwania odpowiedzi na pytania ostateczne.
Peter James ma szczególny talent do pisania porywających i przejmująco wiarygodnych powieści osnutych wokół najprzedziwniejszych zagadkowych historii.
Robert Goddard
Justin Cronin – MIASTO LUSTER – 2 października (tłumaczenie Maria Gębicka-Frąc)
Świata, jaki znamy, już nie ma. Jaka przyszłość czeka ludzkość?
Dwunastu zostało pokonanych. Przerażające stulecie rządów ciemności dobiega wreszcie końca. Ci, którzy ocaleli, zaczynają budować nowe społeczeństwo. Ale w odległej martwej metropolii wciąż czai się Zero. Pierwszy. Ojciec Dwunastu. Dawniej był człowiekiem, teraz jest bestią, która płonie z nienawiści.
Ogień jego wściekłości może zostać ugaszony tylko przez śmierć Amy – jedynej nadziei ludzkości, Dziewczyny Znikąd, która ma powstać przeciwko niemu. Siły światła i ciemności zetrą się po raz ostatni, a Amy i jej przyjaciele poznają wreszcie swoje przeznaczenie.
W trylogii „Przejście” Justin Cronin poraża niesamowitą wyobraźnią w kreśleniu przyszłości i niezwykłą precyzją języka.
Stephen King
Arcydzieło… Trzecia część trylogii Cronina może być wzorem dla postapokaliptycznych czy dystopijnych nowoczesnych powieści.
„The National Post”
Epickie, apokaliptyczne, katastroficzne, ściskające serce, hipnotyzujące!
„Daily Mirror”
Fani powieści o wampirach, którzy mają już dość wydelikaconych następców
hrabiego Drakuli, będą tą książką zachwyceni.
„Publishers Weekly”
Ian McEwan – MASZYNY TAKIE JAK JA – 2 października (tłumaczenie Andrzej Szulc)
Co czyni nas ludźmi? To, co robimy, czy to, jacy jesteśmy? Czy maszyna może zrozumieć ludzkie serce?
Londyn, lata 80. XX wieku w alternatywnej rzeczywistości. Wielka Brytania przegrała wojnę o Falklandy, Margaret Thatcher walczy z Tonym Bennem o władzę, a Alan Turing osiąga przełom w pracy nad sztuczną inteligencją. W świecie nie do końca podobnym do tego, który znamy, dwoje kochanków zostanie poddanych próbie wykraczającej poza ich zdolność rozumowania. Charlie, lekkomyślnie dryfujący przez życie i unikający jak ognia pełnoetatowej pracy, jest zakochany w Mirandzie, błyskotliwej studentce, która skrywa straszliwy sekret. Gdy Charliemu udaje się wreszcie zarobić trochę pieniędzy, kupuje Adama, należącego do pierwszej partii syntetycznych ludzi, i wspólnie z Mirandą konfigurują jego osobowość. Ten niemal doskonały okaz ludzki – piękny, silny i mądry – stworzy z Charliem i Mirandą trójkąt miłosny. Wkrótce jednak cała trójka stanie przed głębokim dylematem moralnym…
Nowa przewrotna powieść Iana McEwana – jednego z największych współczesnych brytyjskich pisarzy – stawia fundamentalne pytanie o to, co czyni nas ludźmi: to, co robimy, czy to, jacy jesteśmy? Czy maszyna może zrozumieć ludzkie serce? Ta prowokacyjna i poruszająca historia ostrzega przed wynalazkami, które niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli.
Ian McEwan, najbardziej błyskotliwy brytyjski pisarz, wkracza w nowe intrygujące rejony.
„Esquire”
Piekielnie uzdolniony autor.
„Boston Globe”
McEwan odziedziczył talent literacki po Karolu Dickensie i Virginii Woolf.
„The Wall Street Journal”
Tess Gerritsen – KSZTAŁT NOCY – 16 października (tłumaczenie Jerzy Żebrowski)
Każda kobieta, która znalazła się w tym domu, tam umarła…
Ona może być następna.
Ava Collette, próbując uciec od swojej tragicznej przeszłości, przeprowadza się z Bostonu do małego miasteczka na wybrzeżu Maine. Zamierza napisać książkę, której nie może skończyć od miesięcy. Jeśli jednak potrzebowała spokoju, to nie wybrała najlepszego miejsca do życia.
Atmosfera w wynajętym starym domu nie sprzyja pracy – regularnie pojawia się w nim tajemniczy gość… A mieszkańcy miasteczka, w którym doszło do szeregu niewyjaśnionych morderstw, skrywają wiele mrocznych sekretów.
Coraz bardziej zaniepokojona Ava dochodzi do wniosku, że jeśli sama nie podejmie śledztwa w sprawie zabójstw – i to szybko – może się stać kolejną ofiarą.
Tess Gerritsen to jeden z najbardziej wszechstronnych głosów w świecie dzisiejszych thrillerów.
„Providence Journal”
Tess Gerritsen to mistrzyni w opowiadaniu historii zgłębiających psychikę mordercy i tajniki medycyny sądowej.
James Rollins
Alice Hoffman – ZASADY MAGII – 16 października (tłumaczenie Danuta Górska)
W tej rodzinie miłość jest przekleństwem…
Wszystko zaczęło się w 1620 roku, kiedy Maria Owens została oskarżona o czary – ukarano ją za to, że pokochała niewłaściwego mężczyznę.
Kilkaset lat później w Nowym Jorku lat 60., w świecie, który zmienia się z dnia na dzień, Susanna Owens wie, że trójka jej dzieci jest niebezpiecznie wyjątkowa.
Trudna Franny, o skórze białej jak mleko i krwistoczerwonych włosach, nieśmiała i piękna Jet, która potrafi czytać w myślach, i charyzmatyczny Vincent, który odkąd nauczył się chodzić, pakuje się w tarapaty.
Od samego początku Susanna wyznaczyła swoim dzieciom sztywne granice: żadnych wędrówek w świetle księżyca, czarnych strojów, kotów, kruków, świec ani podręczników czarnej magii. A przede wszystkim: żadnych ognistych romansów!
Odwiedziny u ciotki Isabelle w Massachusetts otworzą dzieciom oczy na przeszłość ich rodziny. Na jaw wyjdą skrywane tajemnice i prawda o tym, kim naprawdę są. Po powrocie do Nowego Jorku każde z nich wejdzie na nową drogę i na swój sposób spróbuje uciec od rodzinnej klątwy. Czego by jednak nie robili młodzi Owensowie, nie mogą uniknąć miłosnych rozczarowań i uczuciowych zawodów.
Dwie piękne siostry wyrosną na budzące lęk i podziw ciotki z „Totalnej magii”, a Vincent, ich ukochany brat, zostawi po sobie nieoczekiwane dziedzictwo…
BESTSELLER „NEW YORK TIMESA”
Wybór Klubu Czytelniczego Reese Witherspoon!
KSIĄŻKA POLECANA PRZEZ: „PUBLISHERS WEEKLY”, „NEW YORK POST”, „POPSUGAR”
Zanurkuj w cudowną historię rodziny czarownic, znanych z „Totalnej magii” Franny i Jet i ich charyzmatycznego brata Vincenta. Nawet jeśli ta rodzina jest przeklęta, musisz dać się jej oczarować.
„People”
To jedna z tych książek, przez które mknie się z prędkością błyskawicy, a potem oszczędza czterdzieści ostatnich stron, by jak najdłużej przeciągnąć rozkosz lektury.
„USA Today”
Romantyczne i magiczne lata 60-te, LSD w Central Parku, Bob Dylan i sprzeciw wobec wojny w Wietnamie. Aż do samego mądrego i łamiącego serce finału Hoffman będzie cię trzymać w niepewności, co ukształtuje życie czarownic znanych z „Totalnej magii”.
„Newsday”
Elena Kostioukovitch – SEKRETY WŁOSKIEJ KUCHNI – 30 października (tłumaczenie Jan Jackowicz)
Przewodnik kulinarny uhonorowany prestiżową nagrodą Premio Bancarella della Cucina!
Dziewiętnaście regionów Włoch i ich przysmaki w jednej książce!
Fantastyczna podróż do skąpanej w słońcu Italii, kraju, w którym kuchnię podniesiono do rangi sztuki.
Kraju, który nam, zwykłym zjadaczom chleba, nieodparcie kojarzy się ze spaghetti i pizzą. Autorka, rozkochana we Włoszech Rosjanka, mieszkająca tam od dwudziestu lat, ze znawstwem i lekkością prowadzi nas przez dziewiętnaście głównych regionów kraju – od Friulii i Górnej Adygi na północy, po Kalabrię i Sycylię na południu – przybliżając nam właściwe dla każdego obszaru potrawy, ale też kulturę i obyczaje.
Opatrzona wstępem Umberta Eco książka jest barwną mozaiką, która pozwala przeniknąć ducha Italii.
„Czytając tę książkę, mamy wrażenie przebywania we włoskim domu, w którego centrum znajduje się kuchnia, i bez względu na to, gdzie akurat siedzimy, zawsze dochodzi nas przyjazny odgłos kuchennej krzątaniny. Wydaje się, że Włosi jedzą nie po to, by podtrzymać funkcje życiowe, ale by nadać swemu życiu sens.”
wloskieprzepisy.pl
Penelope Bloom – JEGO BABECZKA – 30 października (tłumaczenie Nora Czarnecka)
GORĄCY ROMANS Z ELEMENTAMI UROCZEJ KOMEDII!
Posiadanie seksownego szefa nie jest szczególnie kłopotliwe…
Łatwo powiedzieć!
Muszę tylko opierać się jego urokowi przez kilka najbliższych miesięcy, bo przecież z nadejściem stycznia lecę do Paryża, realizować marzenie o zostaniu artystką!
Wielka szkoda, że nie można zjeść ciastka i mieć ciastka…
Zapomniałam wspomnieć… mój seksowny szef był też moją szkolną miłością.
Tak jakby.
Na początku liceum chciałam go zagłaskać z czułości. A pod koniec już tylko okrutnie zmiażdżyć.
Teraz wrócił do mojego życia, choć powinien mieć napisane „Nie dotykać!” na koszulce.
Mam takie pytanko: czy dotykanie bez użycia rąk się liczy?
Pozwólcie, że sama sobie odpowiem: Tak, Emily, liczy się! Poza tym moje marzenie o Paryżu czeka niczym prezent owinięty w błyszczący papier i przewiązany wstążką. Jest w moim zasięgu, jeśli tylko niczego nie zepsuję. Byłabym ostatnią idiotką, gdybym zaryzykowała jego spełnienie. A mam długą i chlubną tradycję niebycia idiotką i chciałabym ją podtrzymać.
Chyba że podejdę do tego inaczej. Trzymając się szkolnej analogii – ostatecznie, skoro przez cały semestr naprawdę bardzo się starałam, to chyba mogę sobie w końcu pozwolić na oblanie jednego egzaminu…
Przede mną proste zadanie. Muszę przygotować kilka plakatów i rekwizytów na imprezę Halloween, którą urządza.
Potem odejdę, zostawię jego cudowne oczy i doskonałe ciało, złapię samolot i zapomnę o naszych pięknych dzieciach w domku na przedmieściach…
Colson Whitehead – MIEDZIAKI – 30 października (tłumaczenie Robert Sudół)
W swojej nowej powieści – po bestsellerowej, uhonorowanej Nagrodą Pulitzera i National Book Award „Kolei podziemnej” – Colson Whitehead z właściwym sobie geniuszem podejmuje kolejny dramatyczny wątek z historii Ameryki.
Tym razem akcja rozgrywa się na Florydzie w latach 60. XX wieku, a fabuła koncentruje się na losach dwóch chłopców skazanych na pobyt w poprawczaku.
Gdy idee ruchu na rzecz praw obywatelskich docierają wreszcie do Frenchtown, czarnej dzielnicy Tallahassee, Elwood Curtis postanawia wziąć sobie do serca słowa dr. Martina Luthera Kinga i nabiera przekonania, że jest „równie dobry jak każdy inny”. Choć rodzice go porzucili, jego babcia dba, by trzymał się z dala od kłopotów, Elwood jest więc na dobrej drodze do dostania się do lokalnego college’u dla kolorowych.
Ale kiedy jest się czarnym chłopcem żyjącym we wczesnych latach 60. XX wieku na amerykańskim Południu, gdzie stosunki społeczne wciąż regulują prawa Jima Crowa, niewinny błąd może przekreślić nadzieję na świetlaną, a nawet jakąkolwiek, przyszłość.
Elwood zostaje skazany na pobyt w poprawczaku nazywanym „Miedziakiem” (The Nickel Academy), którego misją jest „fizyczne, intelektualne i moralne” kształtowanie młodocianych przestępców, tak żeby pod jego pieczą wyrośli na „uczciwe i honorowe” jednostki.
W rzeczywistości Akademia okazuje się groteskową komnatą grozy, gdzie sadystyczna kadra bije i wykorzystuje seksualnie uczniów, korupcja i kradzieże są powszechne, a każdy chłopiec, który odważy się na opór, przepadnie bez wieści.
Ten zakład poprawczy na Florydzie istniał naprawdę – przez sto jedenaście lat przewinęły się przez niego tysiące podopiecznych, których bezlitośnie katowano, poniżono i łamano.
Druzgocąca, porażająca i niezwykle ambitna powieść, która dowodzi, że Colson Whitehead jest pisarzem w szczytowej formie.
Prawa Jima Crowa: regulacje prawne wprowadzone po zakończeniu wojny secesyjnej na szczeblu stanowym i lokalnym głównie w południowych stanach USA, mające na celu utrzymanie i pogłębienie segregacji rasowej. Na Florydzie zasada głosząca, że czarni i biali nie mogą uczyć się razem, była wyjątkowo restrykcyjnie przestrzegana. Stwarzało to pole do niewyobrażalnych wręcz nadużyć.
Wyśmienite studium nie tak odległej historii Ameryki! Znakomita powieść – doskonale napisana, z porażającą fabułą.
„Publishers Weekly”
Wstrząsająco prawdziwy portret dwóch afroamerykańskich chłopców, walczących o przetrwanie na amerykańskim Południu u schyłku ery Jima Crowa.
„Booklist”
Ceniony autor „Kolei podziemnej” powraca w najwyższej formie z ponurą i pełną okrucieństwa opowieścią o amerykańskim Południu. Akcja książki rozgrywa się w połowie XX wieku, a opisywany horror jest tym bardziej przerażający, że oparty na autentycznych wydarzeniach.
„Kirkus Review”
Porywająca I błyskotliwa opowieść oparta na prawdziwej historii poprawczaka dla stwarzających problemy chłopców na Florydzie w latach 60. XX wieku. Whitehead jest jednym z najbardziej śmiałych i utalentowanych współczesnych pisarzy, niecierpliwie czekam na jego każdą kolejną powieść.
Elizabeth Gilbert, pisarka