Mimo rozmaitych akcji społecznych czy oddolnych działań bibliotek i klubów książki, mających na celu popularyzację czytelnictwa, może okazać się, że wszystkie z tych działań są kroplą w morzu w porównaniu z tym, co robi… Biedronka.
Otóż w czasie gali podsumowującej konkurs “Piórko 2016” na książkę dla dzieci, które wygrały w kategorii tekstu Monika Radzikowska, a ilustracji – Monika Biała, szef sieci Luís Araujo wspomniał o efektach, jakie przynosi jego postanowienie popularyzacji literatury oraz zapowiedział kontynuację działań.
W ciągu ostatnich pięciu lat w Biedronkach sprzedało się 35 milionów książek, z czego aż 17 milionów dotyczyło tekstów dla dzieci i młodzieży. Sieć posiada ponad 2700 sklepów rozmieszczonych w ponad tysiącu miejscowości. Dodatkowo sieć rozpoczęła cykl konkursów literackich dla debiutantów z astronomicznymi jak na polskie realia honorariami. Książka, która wygrała edycję 2015, sprzedała się w nakładzie 40 tysięcy. Tegoroczną edycję wygrała “Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej i Moniki Białej.