Gier wideo inspirowanych literaturą nie brakuje. W ostatnim czasie studia nawet coraz chętniej sięgają po powieści, by wysupłać z nich czy to motyw przewodni, czy pożyczyć bohaterów, albo po prostu w całości materiał zaadaptować na nowe medium. Jeszcze fajniej, kiedy do prac nad taką produkcją zaproszony zostaje autor bądź autorka pierwowzoru. Być może za jakiś czas będziemy mogli zagrać w grę współtworzoną przez Olgę Tokarczuk. W chwili obecnej poszukiwani są inwestorzy.
Do polskiej noblistki odezwali się założyciele studia Sundog. Kilka miesięcy po pierwszej wiadomości doszło do spotkania Mateusza Błaszczyka i Oli Bieluk z Olgą Tokarczuk. Rozmowa zaowocowała wstępnymi planami stworzenia gry, bazującej na wydanej w 2006 powieści Anna In w grobowcach świata.
Produkcja będzie nosić tytuł Ibru, a jej akcja rozgrywać się będzie w wielopoziomowym zigguracie, w przestrzeni którego łączą się starożytne mezopotamskie wierzenia z cyberpunkową technologią. Według założeń, gracze wcielą się w postać detektywa, którego zadaniem będzie odnalezienie Anny Inn, wcielenia sumeryjskiej bogini płodności i wojny, słynnej Isztar.
Ibru znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcyjnym. Studio podzieliło się już pierwszymi grafikami koncepcyjnymi i wstępnymi założeniami dotyczącymi rozgrywki. W tym momencie poszukiwani są jednak inwestorzy, chętni projekt wesprzeć finansowo. Studio planuje również powiększyć zespół pracujący nad grą.
Serwis Polski Gamedev dotarł do informacji, że Ibru będzie detektywistyczną grą RPG, prawdopodobnie zupełnie pozbawioną mechaniki walki. Studio chce, żeby gracz całkowicie skupił się na śledztwie i sprytnych sposobach pokonywania różnego rodzaju przeszkód. Gra ma powstać na silniku Unreal Engine 5, a na świat w niej przedstawiony patrzyć będziemy oczami bohatera bądź bohaterki.
Twórcy zastrzegli, że gra nie będzie adaptacją jeden do jednego powieści, ale poinformowali jednocześnie, że niemały udział w projekcie będzie miała sama Olga Tokarczuk:
Choć bazujemy na jej twórczości, opowiemy odrębną historię, z nowymi postaciami i wydarzeniami. Olga Tokarczuk stworzy tę fabułę razem z nami, będzie też trzymać jakościową pieczę nad projektem.
Założyciele studia Sundog wyjawili serwisowi Polski Gamedev, że poza oczywistą inspiracją powieścią Anna In w grobowcach świata, przy pracy nad produkcją wzorować się będą między innymi takimi grami jak: Overwatch i Valorant pod względem artystycznym, Deus Ex: Mankind Divided w jakości tworzenia poziomów, Detroit: Become Human z jego mnogością rozwiązań fabularnych oraz niezwykle popularnym Disco Elysium.
źródło polski gamedev