Specjaliści od marketingu dwoją i się troją, żeby to właśnie książki wydawcy, dla którego pracują były najlepiej widoczne w natłoku bieżących premier. Częstą praktyką jest reklamowanie nowych tytułów w przestrzeni miejskiej, między innymi na nośnikach znajdujących się w tramwajach czy autobusach. Taka forma promocji jest jednak decyzją Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie niedostępna dla najnowszej powieści Remigiusza Mroza.
Przepaść to siódmy tom bestsellerowej serii kryminałów z komisarzem Wiktorem Forstem w roli głównej. Premiera książki została zaplanowana na 27 października. Wydawnictwo Filia chciało nowy kryminał Remigiusza Mroza zareklamować w warszawskich tramwajach i autobusach. Niestety nic z tego. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie uznał, że okładka książki może obrażać uczucia religijne.
Tego się najstarsi górale nie spodziewali – miasto zablokowało nam reklamę w komunikacji miejskiej, bo okładka Przepaści obraża uczucia religijne, poinformował na Facebooku Remigiusz Mróz.
Problematyczny okazał się być zakrwawiony medalik z Maryją, który na okładce został umiejscowiony tuż przy nazwisku autora. Zarząd Transportu Miejskiego nie wyraził zgody na umieszczenie reklamy książki w tramwajach i autobusach.
Medalik jest niewielki, niemniej jednak jest widoczny. Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja, tłumaczył „Gazecie Wyborczej” Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
źródło remigiusz mróz/ wirtualne media
Szukasz podpórek do książek? Zajrzyj na Molom.pl, lub kliknij w zdjęcie 😉