Czasopisma Edipresse debiutowały w Polsce w 1995 – wśród nich znalazły się cieszące się wtedy ogromną popularnością „Przyjaciółka” czy „Pani domu”. Przez ponad ćwierć wieku działalności nad Wisłą grupa znalazła się w czołówce największych w kraju wydawców magazynów dla kobiet i serwisów internetowych. Kończy się teraz pewna era – „Business Insider” informuje, że Edipresse Polska wkrótce przestanie istnieć, a działalność mediowa spółki przejdzie pod władztwo firmy Burda Media.
Udostępnione informacje w jasny sposób wskazują, że umowa sprzedaży spółki Edipresse Polska już została zawarta. Zanim jednak wprowadzone zostaną postanowienia kontraktu, zgodę wydać będzie musiał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie potencjalnym zagraniom prowadzącym do monopolizacji na polskich rynkach.
Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie, skomentował Sebastien Lamuniere, CEO Edipresse Group.
Warto zauważyć, że umowa sprzedaży dotyczy tylko multimedialnego i cyfrowego portfolio Edipresse Polska. Magazyny i portale internetowe dotychczas należące do spółki w chwili sfinalizowania transakcji będą wydawane przez Burda Media.
O nic nie muszą się martwić fani książkowych publikacji Edipresse Polska. Ten segment działalności firmy pozostaje w jej władztwie. Ostatnie duże tytuły wydawnictwa obejmują chociażby dwa tomy bestsellerowej serii Blanki Lipińskiej 365 dni.
źródło businesinseder