W marcu 2019 roku podpisana została umowa między Jackiem Piekarą a wrocławskim studiem The Dust. Efektem współpracy ma być gra wideo wykorzystująca świat i postaci wykreowane przez polskiego pisarza w jego flagowej serii powieści o inkwizytorze Mordimerze Madderdinie. Od rozpoczęcia prac nad projektem minęło już półtora roku i do teraz niewiele było wiadomo na jego temat. Studio The Dust postanowiło podzielić się kilkoma kolejnymi szczegółami dotyczącymi gry.
W zeszłym roku twórcy informowali, że ich produkcja będzie kładła bardzo duży nacisk na fabułę, graczom zaprezentowany zostanie wspomagający opowieść system dialogowy oparty na emocjach. Wtedy też potwierdzono, że gra I, the Inquisitor będzie rozgrywać się w zamkniętym świecie, co pozwoli twórcom na dopracowanie go w najdrobniejszych szczegółach.
Najświeższe wieści dotyczące projektu są takie, że szkielet fabuły został już rozpisany, aktualnie trwają zaawansowane prace nad tworzeniem linii dialogowych. Równolegle deweloperzy rozwijają autorski system emocji, na którym oparty będzie mechanizm prowadzenia rozmów w grze.
The Dust utrzymuje, że również prace nad graficzną reprezentacją gry znajdują się w zaawansowanej fazie. Studio zdecydowało się nawet na pokazanie pierwszych materiałów. Cztery udostępnione grafiki mają być zrzutami ekranu z aktualnej, nadal wczesnej, wersji gry. Widać, że za dnia królować będą brudne sepie, nocą zaś – niepokojące mgliste zielenie. Dobór kolorystyczny na pewno dobrze oddaje ponurość świata przedstawionego.
Stylizacja graficzna od samego początku była dla nas niezwykle istotnym aspektem developmentu. Szukaliśmy inspiracji we flamandzkich mistrzach renesansu. Po wielu próbach i przymiarkach stwierdziliśmy, że mamy większe możliwość graficzne i zaczęliśmy coraz bardziej zbliżać się do realizmu. Myślę że jesteśmy na takim etapie, że możemy podzielić się z odbiorcami pierwszymi materiałami, powiedział Kacper Szwajka, Art Director The Dust.
Nadal jednak nie zdradzono żadnych informacji na temat samej fabuły czy choćby głównego bohatera gry. Studio zanim ujawni więcej szczegółów na ten temat, chce się upewnić, że ich wizja zadowoli fanów twórczości Jacka Piekary, ale jednocześnie będzie strawna dla tych graczy, którzy z Cyklem Inkwizytorskim do czynienia jeszcze nie mieli.
Odbiór samej postaci Mordimera, zarówno przez czytelników cyklu Ja, inkwizytor jak i tych którzy nigdy się z nim nie zetknęli, jest dla nas kluczowym zadaniem. Musimy odpowiednio zbalansować cechy zewnętrzne i wewnętrzne bohatera, tak aby były czytelne dla fanów Jacka oraz atrakcyjne dla graczy nie znających cyklu. Chcemy gruntownie przebadać ten istotny element, żeby spełnić oczekiwanie graczy, skomentował Jakub Wolff, CEO The Dust.
źródło informacja prasowa
Przygotował Oskar Grzelak