Badanie polskiego rynku księgarskiego przeprowadzone przez grupę Nielsen pokazuje, że sprzedaż książek w okresie pandemii wzrosła. Na sytuacji nie zyskują jednak wszyscy po równo. Księgarnie stacjonarne są pozamykane, cały ruch przeniósł się więc do internetu. Korzystają na tym te firmy, zwłaszcza duże sieci, które już wcześniej oferowały sprzedaż książek online. Jest jednak całe mnóstwo mniejszych, lokalnych biznesów, które po prostu w internecie nigdy nie funkcjonowały. Ich los stoi teraz pod znakiem zapytania.
Na zlecenie spółki Azymut przeprowadzona została ankieta wśród właścicieli stu księgarń stacjonarnych. Na pytanie Czy księgarni grozi bankructwo, jeśli stan epidemii potrwa do połowy kwietnia 41% respondentów odpowiedziało twierdząco, prawie 50% nie wykluczyło takiej możliwości.
Azymut zaproponował rozwiązanie. Z inicjatywy spółki wystartowała akcja Książka na telefon, której misją jest ułatwienie kontaktu czytelników z lokalnymi księgarniami stacjonarnymi w celu dokonania zakupu na odległość.
Sprawa jest bardzo prosta. Chętne wziąć udział w akcji księgarnie zgłaszają gotowość do działania, na stronie internetowej inicjatywy aktualizowana jest ich lista wraz z niezbędnymi do zamówienia książek informacjami. Każdy może teraz dokonać zakupu interesującej go pozycji, wykonując telefon, pisząc maila, czasem nawet kontaktując się przez profil na Facebooku.
Zdajemy sobie sprawę, że obecny kryzys dotyka nas wszystkich, ale jeśli planujesz kupić książki – zamów je w najbliższym czasie w lokalnej księgarni (to najlepszy sposób na wsparcie tych miejsc), piszą organizatorzy akcji.
Zainteresowani wsparciem lokalnego biznesu nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo. Księgarnie biorące udział w akcji działają w bardzo uszczuplonym składzie, najczęściej w danym dniu pracuje tylko jedna osoba, w dodatku zobowiązane są do przestrzegania rygorystycznych zasad zachowania higieny i bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Z listą księgarń zapoznać można się tutaj (na dole strony):
http://ksiazkanatelefon.pl/
W ostatnim czasie księgarnie biorące udział w akcji postanowił wesprzeć Sopot. Miejska biblioteka dostała polecenie zamówienia znacznej dostawy książek z trzech działających w Sopocie księgarń.
Akcja “Książka na telefon” powstała, by wesprzeć lokalne księgarnie w tym bardzo trudnym czasie. Można mailowo, telefonicznie czy za pośrednictwem mediów społecznościowych zamówić ciekawe książki i dzięki temu trochę sobie umilić czas przymusowo spędzony w domu. Jednocześnie jest to ważne i potrzebne wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców. Sopocka biblioteka już zakupiła kilkadziesiąt książek od lokalnych księgarni, kup i ty. Zostańmy w domu z dobrą książką z lokalnej księgarni, powiedziała wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim.
źródło radio gdansk
Przygotował Oskar Grzelak
Reklama
Molom zachęca do Nie lamienia się 😉 Kup teraz gadżety książkowe z super rabatami! -> Kliknij tutaj.