Media społecznościowe to nie tylko platforma do utrzymywania znajomości czy pozyskiwania wiedzy o tym, co dzieje się wokół, to również użyteczne narzędzie do umacniania więzi ze swoimi fanami. Korzystają z tego marki, wszelkiego rodzaju celebryci, również pisarze. Dziś każdy powinien mieć konto na Facebooku czy Twitterze i uczestniczyć w życiu swojej społeczności. W ostatnim czasie Margaret Atwood pokazała, że mimo słusznego wieku, doskonale wie, jak to robić.
8 listopada o 4 nad ranem zdesperowany uczeń, nie potrafiąc sobie najwyraźniej poradzić z zadaniem domowym, poszukał pomocy na Twitterze:
Moja zwariowana nauczycielka angielskiego każe nam pisać esej o Opowieści podręcznej, w którym mamy odpowiedzieć, dlaczego Margaret Atwood umieściła w książce tematy władzy i kontroli. Nie mamy telepatycznej więzi z Margaret Atwood, więc chyba Twitter jest temu najbliższy… Pomocy!
Jak to zwykle w internetowym świecie bywa, szybko pojawiło się mnóstwo odpowiedzi. Część z nich była pomocna, część, eufemistycznie rzecz ujmując, okazała się być w ogóle nieprzydatna – nic zaskakującego. A jednak! Wśród tych wszystkich twittów pojawił się jeden, który wywołuje uśmiech na twarzy. Na pytanie o literackie motywacje Margaret Atwood odpowiedziała sama Margaret Atwood:
Ponieważ to wszystko istnieje na świecie. (W książce nie tylko kobiety są kontrolowane… każdy jest, z wyjątkiem tych najwyżej postawionych. W Gilead panuje teokracja totalitarna, to nie jest świat, w którym po prostu mężczyźni mają władzę, a kobiety nie. Mężczyznom o niższym statusie mówi się, kiedy i kogo mają poślubić, itd.)
Tym samym, Margaret Atwood dostarczając zwięzłą, acz konkretną odpowiedź, pomogła uczniowi w zadaniu domowym. Naprowadziła go również na właściwe rozumowanie i zachęciła społeczność do dalszej dyskusji. Twitty zobaczyła również wspomniana przez ucznia zwariowana nauczycielka. Doceniła starania podopiecznego, nie obraziła się za epitet, uczuliła go natomiast by nie zapomniał w swoim eseju zawrzeć wypowiedzi pisarki, a do tego wszystkiego obiecała na najbliższej lekcji odnieść się do odpowiedzi autorki Opowieści podręcznej i przedyskutować to w klasie. Ciekawe, jak ostatecznie to wyszło i do jakich wniosków udało się im dojść.