Jeśli przymierzasz się do napisania swojej pierwszej książki dla dzieci, a nawet masz już błyskotliwy na nią pomysł, to teraz jest najlepszy moment, żeby zacząć nad nią pracować. Jeronimo Martins – właściciel sieci sklepów Biedronka – ogłosił czwartą edycję konkursu „Piórko 2018”, w ramach którego zostaną przyznane dwie nagrody: jedna dla autora tekstu, druga dla ilustratora – każda o wartości 100 tysięcy złotych. Jest więc, o co powalczyć.
Organizowany już czwarty rok z rzędu konkurs cieszy się dużą popularnością. Suma prac przesłanych w poprzednich edycjach sięgnęła zawrotnej liczby 100 tysięcy. Efektem są wydane trzy wyjątkowe książeczki – Szary domek, Córka bajarza oraz Nieustraszony strach na wróble – które dotychczas sprzedały się w łącznym nakładzie 116 tysięcy egzemplarzy.
Konkurs „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” powstał z myślą o najmłodszych czytelnikach, u których chcielibyśmy zaszczepić bądź jeszcze bardziej rozwinąć miłość do czytania. Założeniem projektu jest również pokazanie twórczości utalentowanych autorów oraz ilustratorów, których dzieła nigdy nie były publikowane, czytamy we wstępie do regulaminu konkursu.
Czwarta edycja konkursu toczyć się będzie według sprawdzonej dwuetapowej formuły. W pierwszej części wyłoniona zostanie spośród nadesłanych prac najlepsza książka dla dzieci. Każdy z uczestników może przesłać do trzech tekstów. Brane będą pod uwagę będą tylko prace napisane w języku polskim o długości od 20 tysięcy do 60 tysięcy znaków. Książki można wysyłać przez formularz na stronie organizatora do 20 marca 2018 roku. W czerwcu natomiast wystartuje etap drugi. Tym razem pole do popisu zostanie oddane ilustratorom, którzy będą musieli zaproponować ilustrację okładkową oraz rysunki zdobiące zwycięską książkę.
Czeka nas zadanie niełatwe. Laureatów wybieramy z bardzo wielu propozycji. Na dodatek zróżnicowanych nie tylko tematycznie, lecz również formalnie. Gdzie proza przygodowa rywalizuje z baśniami, podróżnicza konkuruje z bajkami, a fantasy walczy z narracją obyczajową. Oczywiście każdy z jurorów ma swoje preferencje, toteż laureata zawsze wyłanialiśmy po długich naradach i – jak mniemam – tym razem będzie podobnie, powiedziała Agencji Informacyjnej członkini jury i autorka literatury dziecięcej Renata Piątkowska.
Poza nagrodą finansową, którą dostają zarówno autor wybranego przez jury tekstu jak i zwycięski ilustrator, podpisana zostanie między stronami umowa o wydaniu książki i zatowarowaniu jej w sklepach sieci Biedronka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Konkurs jest skierowany do osób, których prace nigdy wcześniej nie były publikowane w drukach lub wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN, czyli mówiąc krótko do debiutantów.
Szczegóły konkursu znajdziecie na stronie: http://piorko2018.biedronka.pl/
Przygotował Oskar Grzelak