Autorka J.K. Rowling oczekuje, że Pottermore w nowym roku zacznie ponownie przynosić zyski, choć minione dwa lata były pełne strat. Prywatna firma, uruchomiona w 2012 roku, nie przewiduje jednak żadnych konkretnych liczb dotyczących bieżącego roku obrotowego.
Przychody za miniony rok obrotowy (który zakończył się w marcu tego roku) z sumą 15,1 mln £ (18,8 mln $), oznaczają dwukrotny wzrost w porównaniu z jeszcze wcześniejszym rozliczeniem, gdzie kwota ta wynosiła zaledwie 7 mln £. W roku finansowym zakończonym w marcu 2014 roku Pottermore przyniósł zysk w wysokości 14,9 mln £.
Inwestycje w roku finansowym zakończonym w marcu wiązały się w dużej mierze z przebudową strony pottermore.com, przebudową oferty e‑commerce Pottermore i nowymi inicjatywami w zakresie rozwoju produktu, takimi jak nowe wydania oryginalnych tytułów Harry’ego Pottera czy seria krótkich e‑booków Pottermore Presents. Firma dodała do tego również książki audio. W zeszłym tygodniu udostępniono najnowszy produkt, scenariusz do „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć”.
Innym kluczowym czynnikiem finansowym jest zmiana strategii, które doprowadziły do tego, że firma zaczęła sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem innych stron, takich jak Amazon.com, Apple, Audible.
„Zmiana strategii handlowej Pottermore – bliższa współpraca z kluczowymi partnerami biznesowymi – którą zaczęliśmy wprowadzać w drugiej połowie 2015 roku bardzo się opłaciła” – oznajmiła Susan Jurevis, dyrektor generalny Pottermore. „Nowy plan strategiczny to nie tylko siła napędowa dla wzrastających dochodów, ale także ustawienie nas na drodze do przynoszenia zysków w roku finansowym kończącym się w marcu 2017 roku. Praca z naszymi partnerami franczyzowymi nadal daje nam możliwość wprowadzania innowacji i rozszerzania zasięgu naszych kanałów cyfrowych w celu poszerzenia i pogłębienia światowej bazy fanów” – dodała.
źróło: hollywoodreporter.com