Serwis ArtRage zapewnia dostęp do dóbr kultury w modelu „płacisz, ile uważasz za słuszne”. Jednak poza prowadzeniem nietuzinkowej sprzedaży książek, komiksów czy gier planszowych ArtRage udziela się również jako wydawca literatury. Tu również serwis prezentuje niestandardowe podejście do tematu. Wydanie każdej z książek finansowane jest za pośrednictwem przedsprzedaży. Czytelnicy mają tym samym szansę stać się mecenasami literatury, a przy okazji, od czasu do czasu, zdobyć coś ekstra.
Aktualnie w serwisie ArtRage trwa przedsprzedaż dwóch tytułów. 21 stycznia zakończy się akcja finansowania wydania powieści Nazwij to snem Henry’ego Rotha. Książka już przy pierwszym wydaniu w 1934 zyskała uznanie krytyków, choć na pełny sukces komercyjny musiała poczekać trzydzieści lat. Teraz przejmująca historia syna żydowskich imigrantów, układającego sobie życie w nowojorskich slumsach ma szansę ukazać się w Polsce.
https://artrage.pl/publication/nazwij-to-snem
Drugim tytułem w przedsprzedaży są Duchy z miasteczka Demmin niemieckiej pisarki Vereny Kessler. Debiut autorki opowiada o największym zbiorowym samobójstwie do jakiego doszło w powojennych Niemczech. W tym momencie pokrytych zostało 18% kosztów wydania powieści. Do końca przedsprzedaży pozostało trochę ponad 80 dni.
https://artrage.pl/publication/duchy-z-miasteczka-demmin
Wydawnictwo związane z serwisem ArtRage podzieliło się również planami wydawniczymi na pierwszą połowę bieżącego roku. W najbliższych tygodniach spodziewać się możemy startu kolejnych przedsprzedaży. Poniżej prezentujemy zapowiedzi ArtRage.
Zanim jednak przejdziemy do konkretów, warto wspomnieć, że ceny tych książek w przedsprzedaży zawsze są mniejsze niż to, za ile będzie można je nabyć po premierze. Co więcej, osoby kupujące w przedsprzedaży otrzymują książki w pierwszej kolejności. Zdarza się również, że przy niektórych publikacjach jest szansa na otrzymanie specjalnej limitowanej edycji. Informacji o takich dodatkach szukać należy w opisach poszczególnych przedsprzedaży.
Zapowiedzi ArtRage:
Oni, Kay Dick (premiera: marzec/kwiecień 2022)
Dystopijny majstersztyk Kay Dick wzbudził zachwyt w momencie wydania, po czym został zapomniany na ponad cztery dekady. Odkryty na nowo w Anglii przeżywa dziś drugą młodość.
Powieść strukturalnie niejednoznaczna: bo – czy mamy tu do czynienia z jedną narratorką lub jednym narratorem, czy może wieloma mówiącymi osobami – nie jest ani razu jasne. Wiadomo natomiast na pewno, że ukazane nam historie mają miejsce w koszmarnym świecie, w którym oddanie się jakiejkolwiek formie twórczości jest bezwzględnie piętnowane i grozi jej autorowi nieodwracalnymi konsekwencjami.
Stefa mroku, Noona Fernandez (premiera: maj/czerwiec 2022)
1984 rok, sam środek rządów Pinocheta, znikają setki ludzi a dziesiątki tysięcy trafiają do więzień. Członek tajnej policji wchodzi do siedziby dysydenckiej gazety i spowiada się reporterce. Jego zdjęcie i słowa z okładki – „Torturowałem ludzi” – dręczą narratorkę Strefy mroku przez całe dorosłe życie.
Zanurzoną w popkulturowych odniesieniach Strefą mroku Nona Fernandez udowadnia, że wciąż można powiedzieć coś nowego na temat zbrodniczych dyktatur XX wieku.
Wczoraj, Juan Emar (premiera: maj/czerwiec 2022)
Wczoraj Juana Emara koresponduje z dziełami Kafki i Nabokova, zapowiadając narodziny realizmu magicznego.
W San Agustín de Tango – Macondo Emara – nigdy nie wiadomo, co się wydarzy ani kogo się spotka. Zwykła małżeńska przechadzka zaczyna się tu od makabrycznej egzekucji z – wyjątkowo precyzyjnym – użyciem gilotyny za snucie rozważań na temat intelektualnych przyjemności płynących z seksu. W zoo śpiewa małpi chór, a ostryga pożera lwa. Mężczyzna w trakcie sikania skacze na linie przez czas i ucieka, a może nie, bo w surrealistycznym świecie Emara o pewność trudno.
Biały głód, Aki Ollikainen (premiera: czerwiec 2022)
W 1867 roku Finlandię pustoszy wielki głód – ostatni naturalny w historii Europy, którego ofiarą padło ok. 20 procent ludności. Przy drogach walają się wypatroszone ciała psów, ludzie żywią się korą drzew, porostami, a nawet zmielonymi kośćmi ofiar katastrofy. Człowieczeństwo zostaje podane w wątpliwość. Marja, żona rolnika z północy, wyrusza przez śniegi z dwójką dzieci do Petersburga, gdzie ponoć można dostać chleb. W beznadziejną drogę udają się też inni, w tym Ruuni, chłopak budzący jej zaufanie.
Biały głód to apokaliptyczna proza w duchu Drogi Cormaca McCarthy’ego, która podejmuje temat ludzkiej woli przetrwania.
Interior Chinatown, Charles Yu (premiera: czerwiec 2022)
Interior Chinatown to najważniejsza współczesna książka o tym, co oznaczają azjatyckie korzenie w Stanach Zjednoczonych. Charles Yu, jeden z najważniejszych młodych głosów literatury amerykańskiej, gra z konwencją hollywoodzkiego filmu kung-fu, obficie czerpiąc z popkultury, by przyjrzeć się takim zagadnieniom, jak rasa, emigracja i asymilacja kulturowa. A wszystko to w przezabawnej, inteligentnej prozie zapisanej w formie scenariusza filmowego.
Oto ciało moje, Aleksandra Pakieła (premiera: czerwiec 2022)
Aleksandra Pakieła, absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu, recenzentka książek, reporterka debiutuje powieścią o zaburzeniach odżywiania i wpływie wychowania katolickiego na stosunek do postrzegania własnego ciała.
To liryczno-naturalistyczna historia o dziedziczeniu rodzinnych traum, samotności i stygmatyzacji społecznej. Brutalnie szczery i odważny zapis walki z bulimią. Tak, to będzie książka o wymiotowaniu, rzyganiu, wciskaniu głowy w kibel, o zwracaniu, przeczyszczaniu. Ale będzie też o tym, co do tego doprowadziło. O nienawiści do własnego ciała i procesie zdrowienia. O miłości, bo chyba wszystkie książki są także o niej.
Informacja prasowa