Rozrywka audiowizualna w dzisiejszych czasach stoi w dużej mierze serialami. To właśnie te produkcje przykuwają widzów na całe tygodnie, jeśli nie miesiące, oferując wielowątkowe, skomplikowane fabuły i równie misternie wykreowanych bohaterów, którzy z odcinka na odcinek i z sezonu na sezon ewoluują, czyli coś, co w dwugodzinnym filmie ciężko byłoby zrealizować. Popularność seriali dodatkowo jeszcze napędza ich dostępność w streamingowych usługach platform pokroju Netfliksa. Podążając za trendem, każdy robi teraz seriale. Do zabawy dołączył ostatnio nawet Snapchat.
Medium społecznościowe dla młodszej młodzieży we współpracy z wydawnictwem HarperCollins przygotowało piętnastodocinkową adaptację powieści The Dead Girls Detective Agency autorstwa Suzy Cox. Ponoć ma to być coś więcej niż jednorazowa fanaberia i Snapchat będzie chciał robić kolejne seriale sygnowane swoim logo.
Powieść została wydana w 2012 roku. Opowiada historię Charlotte Feldman, nastolatki, która budzi się w czyśćcu. Jedyną szansą na ucieczkę z tego miejsca jest rozwiązanie tajemnicy jej śmierci – kto i dlaczego ją zamordował. Adaptacja przystosowana na ekrany telefonów została podzielona na piętnaście odcinków, z których każdy trwa około pięciu minut. Za produkcję odpowiada niezależne studio Insurrection Media.
Przez lata próbowaliśmy zrobić z tej książki serial telewizyjny! Zespół Insurrection był bardzo zaintrygowany koncepcją, cieszyli się możliwością przekształcenia go w serial. Jesteśmy ciekawi, jak nastolatki podejdą do takiej formy rozrywki, powiedziała Jean McGinley z HarperCollins Children’s Books.
Serial wystartował 22 października. Codziennie wypuszczany jest nowy odcinek. Te można oglądać w zakładce Discover w aplikacji Snapchat. Poniżej możecie zobaczyć krótki zwiastun i kilka zdjęć z planu.
Charlotte Feldman must work from beyond to figure out how and why she died, in order to avoid an eternity in purgatory ?
Watch #DeadGirlsDetectiveAgency now. Only on @Snapchat. #SnapOriginals pic.twitter.com/8DgnYCoATl
— Snap Originals (@Snap_Originals) 22 października 2018
Jean McGinley zdradziła, że HarperCollins ma w planach zaadaptowanie kilku kolejnych powieści YA na snapchatowe medium. Szczegóły będą ogłaszane później. Pewnie, jak już wydawnictwo pozna dokładne dane dotyczące oglądalności The Dead Girls Detective Agency.
Przygotował Oskar Grzelak