Popularna sieć fastfoodów McDonald’s od lat aktywnie wspiera czytelnictwo – ot chociażby w ramach kolejnych odsłon akcji „Happy Readers” rozdała najmłodszym 450 milionów książek. Niedawno ruszyła nowa edycja. Zamawiając zestaw Happy Meal, można dostać jedną z dwunastu książeczek napisanych specjalnie na ten cel przez Cressidę Cowell, autorkę między innymi słynnej powieści Jak wytresować smoka.
Nosząca tytuł Przygody bliźniąt Drzewodomskich seria opowiada o perypetiach rodzeństwa, które dzięki wynalazkowi rodziców może przenosić się w czasie i zgłębiać tajemnice ery dinozaurów. Każda książka poza emocjonującymi przygodami dzieciaków zawiera także fakty dotyczące prehistorycznych gadów. Dodatkowo skanowanie kodów QR specjalną aplikacją Global Happy Meal pozwala poznać towarzyszącą zawartość w postaci dźwięków czy animacji.
Pomoc w rozbudzeniu u dzieci miłości do czytania jest istotnym filarem naszej inicjatywy “Scale for Good”. Wszyscy jesteśmy ogromnie zaszczyceni, mogąc współpracować z Cressidą. Seria, którą dla nas napisała, jest cudowna i nie możemy się doczekać, kiedy stanie się częścią życia dzieci i rodzin na całym świecie, powiedziała Silvia Lagnado, dyrektor marketingu globalnego w McDonald’s.
„Scale for Good” zakłada wykorzystanie globalnej popularności marki i wpływu, jaki ma na społeczeństwo na całym świecie do promowania pozytywnych wartości i wprowadzania zmian, które mają zapewnić lepsze jutro. McDonald’s wychodzi z inicjatywami mającymi na celu między innymi polepszenie ekologicznej kondycji Ziemi, zwiększenie możliwości rozwoju dla młodzieży czy uświadamianie istotność rodzinnego życia.
Również akcja „Happy Readers” może pochwalić się światową skalą. Książki Cressidy Cowell zostały przetłumaczone na 40 języków i są dostępne w restauracjach McDonald’s w 82 krajach, również w Polsce. Według informacji kolejne tytuły będą się pojawiać w ofercie co 8 tygodni. Akcja wystartowała 1 lutego.
źródło: mcdonalds.com.my/thebookseller.com
Przygotował Oskar Grzelak