Marketing czasu rzeczywistego to określenie działań promocyjnych, które dostosowują strategię do bieżących wydarzeń. W przypadku Legimi możemy chyba mówić o antymarketingu czasu rzeczywistego, a to dzięki współpracy z konferencją „I ❤️ Marketing&Technology”.
Trwa burza wokół Legimi – wartość akcji Legimi SA (LEG) na giełdzie spała o 44,07 procent (stan na 21 października 2024), kilkuset wydawców zerwało współpracę, a ich przedstawiciele domagają się zaległych wynagrodzeń za co najmniej kilkadziesiąt tysięcy niezarejestrowanych transakcji.
Trudno nie uznać, że nie jest to najszczęśliwszy kontekst do publikacji posta, który ukazał się na profilu sprawny.marketing na Facebooku. Jak pisze o sobie sama firma: „Edukujemy z marketingu internetowego. Organizujemy: szkolenia, konferencje, wydajemy #MagazynSprawny i prowadzimy blog”. Stronę obserwuje ponad 107 tysięcy osób.
Treść posta poświęconego współpracy z Legimi brzmi natomiast następująco:
„Jesteśmy niesamowicie podekscytowani, widząc tak liczne zainteresowanie konferencją I ❤️ Marketing&Technology! Aby umilić Wam podróż na wydarzenie, we współpracy z Legimi przygotowaliśmy wyjątkowy prezent – kod na darmową książkę dla każdego uczestnika!
Sprawdźcie skrzynki mailowe – dzisiaj rano wysłaliśmy Wam szczegóły wraz z kodami. 📚
Cieszcie się darmowym ebookiem, audiobookiem lub synchrobookiem dzięki Legimi! 😍”
Po pięciu godzinach od publikacji posta doczekał się on 138 reakcji, z których 109 to śmiech, a kolejnych 16 – zdziwienie lub zdenerwowanie.
– Ciekawam, w jaki sposób te darmowe egzemplarze zostaną rozliczone – skomentowała Anna Brzezińska, pisarka, autorka „Córek Wawelu”, „Mgły”, „Zmierzchu świata rycerzy” czy „Opowieści z Wilżyńskiej Doliny”, a w przeszłości współwłaścicielka Agencji Wydawniczej RUNA.
W podobnym tonie pozostają inne komentarze: „niesprawny.marketing”, „sprawny ten marketing”, „świetny timing”, „Ja rozumiem przygotowania do konferencji, ale przez ostatni tydzien w jaskini siedzieliscie?”, „Jak to doskonale obrazuje stan umysłowy marketingowych konferencji w tym kraju”, „O, czyli że na to mają hajs”, „O darmowo, to już wiem gdzie kasa za moje książki”, „Spodziewałabym się raczej, że Legimi pojawi się u Was na prezentacjach jako case study do omówienia, niż jako partner wydarzenia”, „A może zamiast darmowego ebooka w ramach niespodzianki Legimi rozliczy się w uczciwy sposób z wydawcami?”, „I pyk darmowa książka, której nie wykaże się w raportach dla wydawnictw”, „X części mieszkańców PL jest podekscytowanych jak to Legimi zrobiło sobie mały/duży przekręcik względem wydawców. A tutaj taki odwrócony RTM’ik?”, „Uuuu, ależ wtopa!” czy wreszcie „A wydawcy wiedzą?”.
Oczywiście łatwo się domyślić, że Legimi zostało partnerem konferencji „I ❤️ Marketing&Technology” wcześniej, ale trudno zrozumieć, że w obliczu trwającej afery żadna ze stron nie zastanowiła się nad tym, jak ta współpraca zostanie odebrana. Legimi wysłało w ten sposób komunikat, że choć nie płaci wydawcom, autorkom i autorom, to ma zasoby na wspieranie konferencji, z kolei organizatorzy pokazali, że edukując z marketingu internetowego, są skłonni podjąć przedziwne ryzyko i nagłośnić współpracę z Legimi w samym środku afery, w czasie której platforma wyraźnie nie radzi sobie pod kątem wizerunkowym.
Tak sprawny.marketing zapowiada wydarzenie: „22–24 października 2024 w Warszawie odbędzie się XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce. Marketerki i marketerzy z całego kraju ponownie spotkają się w Multikinie Złote Tarasy, aby zawalczyć o względy uczestniczek i uczestników, a tym samym… zdobyć upragnioną statuetkę w kształcie serca. Wydarzenie zgromadzi około 1500 uczestników, którzy będą mieli okazję posłuchać 36. unikalnych wystąpień”.
Dostęp do streamingu z trzech dni wydarzenia to koszt 3397 złotych (wszystkie ceny netto), zaś dostęp do streamingu VIP – 4897 złotych. Oczywiście na konferencji można pojawić się też osobiście, ale trzydniowe karnety standard oraz premium zostały już wykupione. Pozostał zaledwie jeden pakiet VIP, który kosztuje także 4897 złotych (umożliwia dodatkowo udział w after party z open barem, którego nie daje opcja zdalna). Są też bilety jednodniowe (tylko na pierwszy i trzeci dzień konferencji, pozostałe zostały wykupione), które kosztują od 1297 złotych (standard), przez 1497 złotych (premium) do 1897 złotych (VIP). Dodatkowo w czasie konferencji można wziąć udział w trzech szkoleniach, za 970 złotych każde.
Anna Tess Gołębiowska
Zdjęcie główne Capucine/Pixabay
Czytaj też: Ponad trzystu wydawców reprezentowanych przez Virtualo znika z Legimi
Czytaj też: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się Legimi. Powstała też grupa dla osób poszkodowanych
Reklama
Zakładki dla książkoholików? Szukaj na Molom.pl