Aktualności

Legimi i sprawny.marketing rozdają 1500 darmowych kodów na książki na konferencji o marketingu

Mar­ke­ting cza­su rze­czy­wi­ste­go to okre­śle­nie dzia­łań pro­mo­cyj­nych, któ­re dosto­so­wu­ją stra­te­gię do bie­żą­cych wyda­rzeń. W przy­pad­ku Legi­mi może­my chy­ba mówić o anty­mar­ke­tin­gu cza­su rze­czy­wi­ste­go, a to dzię­ki współ­pra­cy z kon­fe­ren­cją „I ❤️ Marketing&Technology”.

Trwa burza wokół Legi­mi – war­tość akcji Legi­mi SA (LEG) na gieł­dzie spa­ła o 44,07 pro­cent (stan na 21 paź­dzier­ni­ka 2024), kil­ku­set wydaw­ców zerwa­ło współ­pra­cę, a ich przed­sta­wi­cie­le doma­ga­ją się zale­głych wyna­gro­dzeń za co naj­mniej kil­ka­dzie­siąt tysię­cy nie­za­re­je­stro­wa­nych transakcji.

Trud­no nie uznać, że nie jest to naj­szczę­śliw­szy kon­tekst do publi­ka­cji posta, któ­ry uka­zał się na pro­fi­lu sprawny.marketing na Face­bo­oku. Jak pisze o sobie sama fir­ma: „Edu­ku­je­my z mar­ke­tin­gu inter­ne­to­we­go. Orga­ni­zu­je­my: szko­le­nia, kon­fe­ren­cje, wyda­je­my #Maga­zyn­Spraw­ny i pro­wa­dzi­my blog”. Stro­nę obser­wu­je ponad 107 tysię­cy osób.

Treść posta poświę­co­ne­go współ­pra­cy z Legi­mi brzmi nato­miast następująco:

Jeste­śmy nie­sa­mo­wi­cie pod­eks­cy­to­wa­ni, widząc tak licz­ne zain­te­re­so­wa­nie kon­fe­ren­cją I ❤️ Marketing&Technology! Aby umi­lić Wam podróż na wyda­rze­nie, we współ­pra­cy z Legi­mi przy­go­to­wa­li­śmy wyjąt­ko­wy pre­zent – kod na dar­mo­wą książ­kę dla każ­de­go uczestnika!

Sprawdź­cie skrzyn­ki mailo­we – dzi­siaj rano wysła­li­śmy Wam szcze­gó­ły wraz z kodami. 📚

Ciesz­cie się dar­mo­wym ebo­okiem, audio­bo­okiem lub syn­chro­bo­okiem dzię­ki Legi­mi! 😍”

 

 

Po pię­ciu godzi­nach od publi­ka­cji posta docze­kał się on 138 reak­cji, z któ­rych 109 to śmiech, a kolej­nych 16 – zdzi­wie­nie lub zdenerwowanie.

 

Cie­ka­wam, w jaki spo­sób te dar­mo­we egzem­pla­rze zosta­ną roz­li­czo­ne – sko­men­to­wa­ła Anna Brze­ziń­ska, pisar­ka, autor­ka „Córek Wawe­lu”, „Mgły”, „Zmierz­chu świa­ta ryce­rzy” czy „Opo­wie­ści z Wil­żyń­skiej Doli­ny”, a w prze­szło­ści współ­wła­ści­ciel­ka Agen­cji Wydaw­ni­czej RUNA.

 

W podob­nym tonie pozo­sta­ją inne komen­ta­rze: „niesprawny.marketing”, „spraw­ny ten mar­ke­ting”, „świet­ny timing”, „Ja rozu­miem przy­go­to­wa­nia do kon­fe­ren­cji, ale przez ostat­ni tydzien w jaski­ni sie­dzie­li­scie?”, „Jak to dosko­na­le obra­zu­je stan umy­sło­wy mar­ke­tin­go­wych kon­fe­ren­cji w tym kra­ju”, „O, czy­li że na to mają hajs”, „O dar­mo­wo, to już wiem gdzie kasa za moje książ­ki”, „Spo­dzie­wa­ła­bym się raczej, że Legi­mi poja­wi się u Was na pre­zen­ta­cjach jako case stu­dy do omó­wie­nia, niż jako part­ner wyda­rze­nia”, „A może zamiast dar­mo­we­go ebo­oka w ramach nie­spo­dzian­ki Legi­mi roz­li­czy się w uczci­wy spo­sób z wydaw­ca­mi?”, „I pyk dar­mo­wa książ­ka, któ­rej nie wyka­że się w rapor­tach dla wydaw­nictw”, „X czę­ści miesz­kań­ców PL jest pod­eks­cy­to­wa­nych jak to Legi­mi zro­bi­ło sobie mały/duży prze­krę­cik wzglę­dem wydaw­ców. A tutaj taki odwró­co­ny RTM’ik?”, „Uuuu, ależ wto­pa!” czy wresz­cie „A wydaw­cy wiedzą?”.

Oczy­wi­ście łatwo się domy­ślić, że Legi­mi zosta­ło part­ne­rem kon­fe­ren­cji „I ❤️ Marketing&Technology” wcze­śniej, ale trud­no zro­zu­mieć, że w obli­czu trwa­ją­cej afe­ry żad­na ze stron nie zasta­no­wi­ła się nad tym, jak ta współ­pra­ca zosta­nie ode­bra­na. Legi­mi wysła­ło w ten spo­sób komu­ni­kat, że choć nie pła­ci wydaw­com, autor­kom i auto­rom, to ma zaso­by na wspie­ra­nie kon­fe­ren­cji, z kolei orga­ni­za­to­rzy poka­za­li, że edu­ku­jąc z mar­ke­tin­gu inter­ne­to­we­go, są skłon­ni pod­jąć prze­dziw­ne ryzy­ko i nagło­śnić współ­pra­cę z Legi­mi w samym środ­ku afe­ry, w cza­sie któ­rej plat­for­ma wyraź­nie nie radzi sobie pod kątem wizerunkowym.

Tak sprawny.marketing zapo­wia­da wyda­rze­nie: „22–24 paź­dzier­ni­ka 2024 w War­sza­wie odbę­dzie się XVIII edy­cja naj­więk­szej kon­fe­ren­cji mar­ke­tin­go­wej w Pol­sce. Mar­ke­ter­ki i mar­ke­te­rzy z całe­go kra­ju ponow­nie spo­tka­ją się w Mul­ti­ki­nie Zło­te Tara­sy, aby zawal­czyć o wzglę­dy uczest­ni­czek i uczest­ni­ków, a tym samym… zdo­być upra­gnio­ną sta­tu­et­kę w kształ­cie ser­ca. Wyda­rze­nie zgro­ma­dzi oko­ło 1500 uczest­ni­ków, któ­rzy będą mie­li oka­zję posłu­chać 36. uni­kal­nych wystąpień”.

Dostęp do stre­amin­gu z trzech dni wyda­rze­nia to koszt 3397 zło­tych (wszyst­kie ceny net­to), zaś dostęp do stre­amin­gu VIP – 4897 zło­tych.  Oczy­wi­ście na kon­fe­ren­cji moż­na poja­wić się też oso­bi­ście, ale trzy­dnio­we kar­ne­ty stan­dard oraz pre­mium zosta­ły już wyku­pio­ne. Pozo­stał zale­d­wie jeden pakiet VIP, któ­ry kosz­tu­je tak­że 4897 zło­tych (umoż­li­wia dodat­ko­wo udział w after par­ty z open barem, któ­re­go nie daje opcja zdal­na). Są też bile­ty jed­no­dnio­we (tyl­ko na pierw­szy i trze­ci dzień kon­fe­ren­cji, pozo­sta­łe zosta­ły wyku­pio­ne), któ­re kosz­tu­ją od 1297 zło­tych (stan­dard), przez 1497 zło­tych (pre­mium) do 1897 zło­tych (VIP). Dodat­ko­wo w cza­sie kon­fe­ren­cji moż­na wziąć udział w trzech szko­le­niach, za 970 zło­tych każde.

Anna Tess Gołębiowska

Zdję­cie głów­ne Capucine/Pixabay

Czy­taj też: Nasza Księ­gar­nia wyco­fu­je swo­je tytu­ły z Legi­mi. Tysią­ce ksią­żek innych wydaw­ców zni­ka­ją z opcji dla bibliotek

Czy­taj też: Korzy­stasz z Legi­mi? Jak naj­szyb­ciej dodaj na pół­kę książ­ki tych wydaw­nictw! Już wkrót­ce zapła­cisz 14,99 zło­te­go za każdą

Czy­taj też: Ponad trzy­stu wydaw­ców repre­zen­to­wa­nych przez Vir­tu­alo zni­ka z Legimi

Czy­taj też: Urząd Ochro­ny Kon­ku­ren­cji i Kon­su­men­tów przy­glą­da się Legi­mi. Powsta­ła też gru­pa dla osób poszkodowanych

Czy­taj też: Legi­mi mia­ło nie zare­je­stro­wać przy­naj­mniej kil­ku­dzie­się­ciu tysię­cy trans­ak­cji – to efekt śledz­twa wydawców


 

Reklama
Zakładki dla książkoholików? Szukaj na Molom.pl

 

Reklama

Może też zainteresują cię te tematy